Taimin YouTube-kanavan harjoitukset

Joogavenyttely

Käytämme erilaisista joogaharjoituksista lainattuja liikkeitä. Tule rohkeasti kokeilemaan. Sinulla ei tarvitse olla joogasta aikaisempaa kokemusta. Jos jokin asento aiheuttaa sinulle pistävää kipua, tule asennosta rauhallisesti pois. Tee liikkeet oman kehosi ja liikeratojesi mukaan.

Joogavenyttely (n. 13 min)

Joogavenyttely 2 (n. 20 min)

Joogavenyttelyä seinää apuna käyttäen. Venyttely kestää n. 15 min.

Joogavenyttely 3 (n. 19 min)

Mindfulness ja meditaatio

Mindfulness-hetki vain sinulle itsellesi. Tai jos kaipaat joogavenyttely-harjoituksen jälkeen hengähdyshetkeä, kuuntele perään Taimin mindfulness-hetki  (n. 9 min).

Mielikuvameditaatio (n. 11 min). Tervetuloa Taimin mielikuvameditaatioon ”Tärkeä kohtaaminen”. Meditaation tarkoituksena on olla mahdollisimman tietoinen tästä hetkestä. Meditaatiossa keho on täysin rento. Mieli on niin keskittynyt, että ihminen juurikaan tunne omaa kehoaan. Aikaa myöten ja meditaatioharjoituksia tekemällä erilaiset ärsykkeet ympärillämme eivät enää häiritse meitä. Meditaatio-harjoitukset auttavat sinua rentoutumaan, poistavat jännitystä ja stressiä sekä lievittävät ahdistusta. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta.

Pieni hetki sinulle itsellesi! Tule mukaan Taimin mindfulness-hetkeen!

Jos tuntuu ettei ole aikaa eikä jaksamista tai et jaksa nyt keskittyä, kokeile lyhyttä mindfulness-hetkeä. Tämä harjoitus on hyvin lyhyt, noin 2 minuuttia. Kahdessa minuutissakin mielesi rauhoittuu ja voit jatkaa päivääsi uusin voimin. Mindfulness ja meditointi –harjoitukset auttavat sinua rentoutumaan, poistavan jännitystä ja stressiä sekä lievittävät ahdistusta. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta. Harjoituksen voit tehdä silmät kiinni. Jos haluat pitää silmät auki, kiinnitä katseesi yhteen kohtaan.

Hengityksen pidättäminen (n. 11 min). Tässä mindfulnessissa pääset harjoittelemaan keskittymistä tähän hetkeen hengittämisen ja sen lyhyen pidättämisen kautta.

Irtipäästäminen (n. 7 min) Onko sinulle mielessäsi joku asia tai hetki jostakin tapahtumasta, joka vaivaa mieltäsi? Josta et tunnu pääsevän eroon, jota vatvot omasta mielestäsi liikaakin? Kokeile irtipäästämismeditaatiotamme.

Hetki ulkona (n. 2 min). Ota hetki aikaa itsellesi. Lähde ulos, avaa ikkuna, mene parvekkeelle tai muuten vaan rauhoitu. Kuuntele, tunnustele ja nauti. Pienikin hetki rauhoittumista ja keskittymistä palkitsee.

Nopea paluu läsnäoloon (n. 4 min). Kun ulkoiset ärsykkeet, kiire tai muu tohina häiritsee, istahda hetkeksi. Tämä nopea paluu läsnäoloon -harjoitus voi muuttaa olotilaasi ja sinun on helpompaa jatkaa päivän touhuja tietoisesti läsnäolevana.

Hetki mielesi mielimaisemissa (n. 7  min)

Yhteys itseen (n. 7 min)

Kuntoilua ja jumppaa

Tule mukaan Taimin kuntopiriin. Voit tehdä kuntopiirin ulkona, tai jos teet sisällä, sovella liikkeitä tarvittaessa.  Harjoitus kestää noin 7 minuuttia. Vierailevana koutsina Saku, 10v. Muista myös lämmittely ja jumppa (4 min).

Kyykkyhaaste: Tee 1-100 kyykkyä päivän aikana. Laita youtubessa oma video kommenteihin tai kommentoi, jos olet suorittanut kyykyt.

Lihaskuntojumppa: Toistot 2x20 pidä sarjojen välissä taukoa n. 15-30 sek. Lisäpainoina voi olla vesipullot 0,5 litraa tai isommat.

Kuntopiiri

Lämmittely (n. 7 min)

Jumppa (n. 4 min)

Kyykkyhaaste

Lihaskuntojumppa

Äänikirja Hervantalainen

Nyt pääset kuuntelemaan joka päivä Taimin äänikirjaa, Seppo Jokisen rikosdekkaria Hervantalainen.
Kirjan lukemiselle ääneen olemme saaneet kirjailijalta luvan. Kiitos Seppo Jokinen!

» Linkki äänikirjaan